Biography of Martin Beaupre Martin Beaupré was born in Quebec, Canada, in 1961. Over the years Martin has found his point of balance by associating art with energy. As a full-time painter Martin’s paintings are a reflection of his inner world. Martin takes us on a Zen journey which reveals a search for beauty and harmony in muffled tones, with serene, uncluttered compositions. In 1995, Martin founded the Médit’Art workshop, where he teaches modern and intuitive painting. Martin has also moderated art therapy workshops for amateur and professional painters, in the deserts of the United States and in the tropics of Hawaii. Private and corporate collectors from all over the world find Martin’s contemporary canvases arouse profound emotions. Thanks to his accomplished mastery of colors and his completely resistance-free approach. Martin’s paintings combine energy and dynamism with tranquility and serenity. The preferred luminous intensity is white, because it offers the possibility of attaining the infinite. Martin works in various mediums: oil, modeling clay, sable, Swarovski crystal and ink. Martin Beaupré has met with Buddhist monks in Thailand and Japan who have become a great source of inspiration. Martin believes the principles of Japanese art are sacred. The secret which lends power to his art is this: the void is to be embellished, but never filled. Create the maximum effect with the minimum means. Inspired by travels, Martin creates canvases imbued with Asian culture. We find works showing flowering cherry-trees, mountains, Buddha’s faces, geishas, and symbols and writings inspired by Zenga. Nothing is left to chance; there is a reason behind every detail. One thing is for certain, there is never a confrontation between form and space. Everything coexists, everything is connected. Impression of calm, instant of grace, mastery of life, everything is softened. Martin Beaupré offers us a mystical operation of the senses, a sort of voyage to the borders of the equilibrium and the immensity which reside within us. An intense poetry to be lived and explored! Martin Beaupré est né au Canada, à Québec en 1961. Il trouve son équilibre en associant art et énergie. Sa peinture est le reflet de son monde intérieur. Un parcours zen où se révèle la recherche de la beauté et de l'harmonie dans des tonalités feutrées, des compositions épurées et sereines.
Martin Beaupré prend plaisir à transmettre sa passion et vit maintenant de son art à plein temps. En 1995, il a fondé les ateliers Médit'Art, où il enseigna la peinture moderne et intuitive. Il a offert aussi des ateliers d'art thérapie pour peintres amateurs et professionnels, dans les déserts des États-Unis et à Hawaii. Grâce à sa grande maîtrise des couleurs et à son approche libre de toutes résistances, ses toiles contemporaines suscitent de profondes émotions. Ce peintre conjugue l'énergie et le dynamisme avec le calme et la sérénité. Inspiré par ses voyages, il crée des toiles empreintes de la culture asiatique. Cerisiers en fleurs, montagnes, visages de Bouddha, geishas, ainsi que symboles et écritures inspirés du Zenga composent ses oeuvres. Rien n'est laissé au hasard, chaque détail a sa raison d'être. Martin Beau Pré a fait la rencontre de moines bouddhistes en Thaïlande et au Japon qui sont devenus une grande source d'inspiration pour lui. Les principes de l'art Japonais sont sacrés à ses yeux. Le secret qui donne puissance à son art : embellir le vide et ne jamais remplir le vide. Créer le maximum d'effet avec le minimum de moyen. L'intensité lumineuse qu'il préfère est le blanc parce qu'il lui offre les possibilités d'une rencontre avec l'infini. Ses tableaux respirent la quiétude. Il travail avec plusieurs médiums : l'huile, pâte de modelage, sable, cristal de Swarovsky, encre. Dans ses toiles, la forme et l'espace ne sont jamais en confrontation. Tout coexiste, tout est lié. Impression de calme, instant de grâce, maîtrise de sa vie, tout se dulcifie en soi. Ses tableaux sont vendus partout dans le monde et certains font partie de plusieurs collections privées ou corporatives au Canada, aux Etats-Unis, en Europe et aux Antilles. Martin Beaupré, nous propose une opération mystique des sens, une sorte de voyage vers les frontières de l'équilibre et de l'immensité qui nous habite. Une intense poésie à vivre et à découvrir!
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Biography of Takehisa Yumeji Takeheisa Yumeji (Takehisa Yumeji, 16 September1884 - 1 September1934) is a Japanese poet, prose writer, graphic artist, designer, and romantic artist. His work falls on the era of Taisho (1912 - 1925), in his works the artist reflected all the features, all the unique beauty and charm of that era, in which there he interpreted both Japanese and Western cultures.
Takeshi Yumeji is called the romantic of the Taishi era, an era of dynamic development of society and the active perception of the whole western world by the Japanese. The main genres in which Takeshi Yumeji worked were the female and children's portrait, everyday scenes, landscape, floral and geometric patterns. Yumeji was self-taught, he never studied drawing in any art school. At first, his landscapes were executed in a manner close to European impressionism. But then the master found his own theme and developed his own unique style, depicting girls in a kimono, their faces, postures, gestures and inner peace, leaving a bright trace in the artistic world of Japan. At present, there are several museums in Japan dedicated to the work of Yumeji: the museum house in the homeland of the artist in Okayama, the Ikaho museum in Ikaho (Gifu Prefecture), the Takeshi Yumeji Art Museum in the Bunkyo-ku district in Tokyo and the Kanazawa Museum Yuvaku Yumeji-kan 'in the city of Kanazawa. They hold exhibitions, thematic lectures, kimono and yukata displays of the Taisho era with models dressed in the style of the beautiful Yumeji. People still continue to admire his work, and artists of modern times draw inspiration from his works for their new works. name: Pierre-Paul Prud'hon birth place: Cluny France birth date: 4 April 1758 zodiac sign: Aries death place: Paris France death date: 16 February 1823 BiographiePierre-Paul Prud'hon nait à Cluny, le 4 avril 1758, septième et dernier enfant de Christophe Prudon, maître tailleur de pierre. A dix-neuf ans, Prud'hon épouse le 17 février 1778, Jeanne Pennet, la fille d'un notaire. Ce mariage ne sera pas très heureux mais il en aura un fils, Jean, né en 1778, qui deviendra aussi peintre et graveur. Il poursuit ses études, et vient, en 1780, à Paris où il est adressé au graveur Wille par son compatriote le baron de Joursanvault, qui est aussi son bienfaiteur, et pour lequel il illustre une Méthode de basse et une Méthode de blason. En 1783, revenu à Dijon, il y concourt bientôt pour le Prix de Rome régional des états de Bourgogne. Prud'hon part pour Rome où il arrive le 3 janvier 1783 avec son camarade Pierre Petitot. Cependant, malgré ses amis, malgré la sollicitude du cardinal de Bernis, de Canova, il y vit dans la solitude, dans la mélancolie, et parfois dans la gêne. Il voyage en Italie de 1784 à 1788. Revenu à Paris, il acquiert une certaine renommée avec quelques tableaux allégoriques repris dans des gravures, mais son amitié avec Robespierre l’oblige à quitter Paris et il part vivre en Franche-Comté de 1794 à 1796. Il vit alors de portraits et d’illustrations pour l’éditeur et imprimeur Pierre Didot. Il est élu membre associé de l’Institut en 1796 et revient alors à Paris où sa carrière prend un nouvel essor. Le Louvre met à sa disposition un atelier pour réaliser La Sagesse et la Vérité descendant sur la terre de 1798 à 1799. Il peint également pour l’hôtel du financier de Lannoy, des décors allégoriques qui sont beaucoup appréciés, et des plafonds au Louvre. Le gouvernement lui attribue un atelier à la Sorbonne où sa femme Jeanne vient le harceler. Pour lui échapper, le peintre demande la protection de Vivant Denon, directeur des musées. En 1808 il peint La Justice et la Vengeance Divine poursuivant le Crime. Il est nommé chevalier de la Légion d'honneur le 22 octobre 1808. Il rompt définitivement avec son épouse acariâtre et se lie à l'artiste-peintre Constance Mayer, sa collaboratrice, et s'installe avec elle. Il fait le portrait de l'impératrice Joséphine, (conservé à Paris au musée du Louvre), et, en 1811, nommé professeur de dessin de la souveraine, il fait le portrait du petit Roi de Rome, présenté au Salon de 1812. Il est élu membre de l'Académie des beaux-arts, au fauteuil no 3 de la section Peinture, succédant à François-André Vincent, en 1816. Le 26 mai 1821, Constance Mayer, dépressive, se tue, la douleur de Prud'hon est profonde. Il termine le tableau qu'elle a laissé inachevé, Une famille malheureuse, et l'expose au Salon de 1822. Il meurt l'année suivante et il est inhumé à Paris au cimetière du Père-Lachaise. Il est apprécié par Stendhal, Balzac, Delacroix, Millet et Baudelaire pour la qualité de son clair-obscur et son réalisme subtil. Plusieurs de ses œuvres furent gravées par son confrère Jacques-Louis Copia, tandis qu'Antoine François Gelée fut médaillé au Salon de 1842 pour son interprétation du tableau La Justice et la Vengeance Divine poursuivant le Crime. BiographyPierre-Paul Prud'hon (April 4, 1758 – February 16, 1823) was a French Romantic painter and draughtsman best known for his allegorical paintings and portraits such as Madame Georges Anthony and Her Two Sons (1796). Notably, he painted a portrait of each of Napoleon's two wives. He was an early influence on Théodore Géricault. Pierre-Paul Prud'hon was born in Cluny, Saône-et-Loire, France. He received his artistic training in the French provinces and went to Italy when he was twenty-six years old to continue his education. On his return to Paris, he found work decorating some private mansions. His work for wealthy Parisians led him to be held in high esteem at Napoleon's court. His painting of Josephine portrays her not as an Empress, but as a lovely, attractive woman, which led some to think that he might have been in love with her. After the divorce of Napoleon and Josephine, he was also employed by Napoleon' s second wife Marie-Louise. Prud'hon was at times clearly influenced by Neo-classicism, at other times by Romanticism. Appreciated by other artists and writers such as Stendhal, Delacroix, Millet and Baudelaire for his chiaroscuro and convincing realism, he is probably most famous for his Crucifixion (1822, Louvre), which he painted for St. Etienne's Cathedral in Metz. The young Théodore Géricault had painted copies of work by Prud'hon, whose "thunderously tragic pictures" include his masterpiece, Justice and Divine Vengeance Pursuing Crime, where oppressive darkness and the compositional base of a naked, sprawled corpse obviously anticipate Géricault's painting The Raft of the Medusa. External links: |
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