ELEGANCEPEDIA
  • HOME
  • ICON
  • PEOPLE
  • MODE
  • Culture
    • Film & TV >
      • Charade 1963 screenplay
    • Book
    • Chanson
    • Music
  • ELOG
​this page is to be edited

Catherine Deneuve

Catherine Deneuve young jeune
Full name:      Catherine Fabienne Dorleac 
Birth place:    Paris 
Birth date:      22 October 1943 
Zodiac sign:    Libra 
Occupation:    Actress, singer, model, producer
Languages:      French, Italian, English, Spanish   
PROFILE
 Catherine Deneuve young jeune

Francais

Catherine Dorléac, dite Catherine Deneuve, est une actrice française née le 22 octobre 1943 à Paris.

Considérée comme l'une des plus grandes actrices françaises de sa génération et de la seconde partie du xxe siècle, elle est l'égérie de réalisateurs comme Jacques Demy, François Truffaut ou André Téchiné. Elle compte dans sa filmographie plusieurs autres grands noms de l'histoire du cinéma, comme Luis Buñuel, Roman Polanski, Mauro Bolognini, Robert Aldrich, Marco Ferreri, Dino Risi, Tony Scott, Manoel de Oliveira, Raoul Ruiz, Hirokazu Kore-eda ou encore Lars von Trier.

Au cours de sa carrière, elle a interprété de nombreux rôles marquants en explorant différents genres, passant de la comédie au drame, du film historique au musical, ou encore du thriller au fantastique. Parmi ses films les plus célèbres se trouvent Les Parapluies de Cherbourg, Belle de jour, Le Dernier Métro ainsi qu'Indochine. Nommée à Oscar de la meilleure actrice, elle a remporté de nombreuses récompenses, notamment deux Césars de la meilleure actrice et un prix d'interprétation ou d'honneur dans les trois plus grands festivals de cinéma : Cannes, Venise et Berlin.

Catherine Deneuve young jeune
Catherine Deneuve young jeune

English

Catherine Fabienne Dorléac (born 22 October 1943), known professionally as Catherine Deneuve is a French actress as well as an occasional singer, model and producer, considered one of the greatest European actresses. She gained recognition for her portrayal of icy, aloof and mysterious beauties for various directors, including Luis Buñuel, François Truffaut and Roman Polanski. In 1985, she succeeded Mireille Mathieu as the official face of Marianne, France's national symbol of liberty. A 14-time César Award nominee, she won for her performances in Truffaut's The Last Metro (1980), for which she also won the David di Donatello for Best Foreign Actress.

Deneuve made her film debut in 1957 at the age of 13 and first came to prominence in Jacques Demy's 1964 musical Les Parapluies de Cherbourg(The Umbrellas of Cherbourg). She went on to star for Polanski in Repulsion (1965) and for Buñuel in Belle de Jour (1967) and Tristana (1970). She was nominated for the BAFTA Award for Best Actress for Belle de Jour, and the Academy Award for Best Actress for Indochine. She also won the 1998 Volpi Cup for Best Actress at the Venice Film Festival for Place Vendôme. Her English-language films include The April Fools (1969), Hustle (1975), The Hunger (1983), Dancer in the Dark (2000) and The Musketeer (2001). 
Catherine Deneuve young jeune
Catherine Deneuve young jeune
Biography
Catherine Deneuve young jeune

Francais

Catherine Deneuve L'actrice

Née dans le 17e arrondissement de Paris, Catherine Deneuve est la troisième des quatre filles de la famille Dorléac; Le père de Catherine Dorléac est l'acteur Maurice Dorléac (1901-1979). Il travaille au théâtre et au cinéma mais également comme directeur de doublage à la Paramount Pictures. Sa mère, Renée Simonot est une ancienne pensionnaire du théâtre de l'Odéon où sa grand-mère avait été souffleuse.

Ses trois sœurs sont Danielle (née le 27 octobre 19361, fille du comédien Aimé Clariond), Françoise (née le 21 mars 1942, morte le 26 juin 1967 dans un accident de voiture sur l'autoroute Esterel-Côte d'Azur) et Sylvie (née le 14 décembre 1946), toutes deux actrices. Elle grandit 146 boulevard Murat (16e arrondissement) et est scolarisée dans le quartier, au lycée Jean-de-La-Fontaine.

Petite fille, elle double comme sa sœur Françoise des voix d'enfant dans des films de la Paramount.

Debut
Catherine Deneuve fait ses premiers pas dans l'univers du cinéma à l'âge de treize ans avec une figuration dans la comédie dramatique Les Collégiennes d'André Hunebelle, sortie en 1957. Trois ans plus tard, elle se laisse convaincre par sa sœur Françoise Dorléac de faire des essais pour jouer sa cadette dans le film Les portes claquent. Si le réalisateur Jacques Poitrenaud finit par l'engager pour le rôle, elle n'est pas convaincue de vouloir poursuivre une carrière d'actrice : « Ma sœur, elle, avait fait le conservatoire, elle faisait du théâtre et pour moi, c'était elle l'actrice. Je l'ai accompagnée parce que ça m'amusait de jouer sa sœur dans un film mais je ne pensais vraiment pas à continuer. Ça ne m'attirait pas ». Afin de ne pas être confondue avec sa sœur, elle choisit de prendre le nom de sa mère et se voit désormais créditée aux génériques sous le nom de Deneuve, ce qui restera pour elle parfois un regret : « Il n'y a rien à faire, Deneuve ne sera jamais mon nom. C'est mon nom d'actrice ».


1960s
En 1960, l'acteur Mel Ferrer qui, lui trouvant une ressemblance avec son épouse Audrey Hepburn, la fait engager sur le drame L'Homme à femmes, avec également Danielle Darrieux. En 1961, elle donne la réplique à Johnny Hallyday (avec lequel elle restera proche), dans l'un des sketchs de la comédie Les Parisiennes de Marc Allégret. Sur le tournage, elle fait la rencontre du réalisateur et scénariste Roger Vadim, de quinze ans son aîné. Si leur liaison, débutée en 1961 et terminée en 1964, apporte une certaine notoriété à Catherine Deneuve, elle est toutefois perçue plus comme une personnalité publique que comme une actrice. En 1963, année de la naissance de leur fils Christian Vadim, le réalisateur lui offre son premier grand rôle sur le thème du marquis de Sade et du nazisme dans Le Vice et la Vertu.

Catherine Deneuve est choisie, dès 1961, par Jacques Demy pour tenir le rôle principal de son nouveau film, Les Parapluies de Cherbourg. Le film ne se fait que deux ans plus tard, l'actrice est alors enceinte et le réalisateur accepte de repousser le tournage du film. Contrairement aux comédies musicales traditionnelles, Les Parapluies de Cherbourg est un film entièrement chanté, le souhait de Jacques Demy étant d'en faire un « opéra populaire ». Sur la musique de Michel Legrand, Catherine Deneuve interprète Geneviève, une vendeuse de parapluies qui, sous la pression de sa mère, accepte d'épouser un riche bijoutier alors qu’elle est amoureuse, et enceinte, de Guy, un garagiste parti combattre en Algérie. Présenté au festival de Cannes de 1964, ce conte à la fois poétique et cruel reçoit un accueil triomphal et est récompensé par la Palme d'or. Il connaît un immense succès critique et populaire, et lance définitivement la carrière de Catherine Deneuve : « Jacques Demy est le premier metteur en scène qui m'ait vraiment regardée, vue. Quelque chose m'a révélée, rassurée et confortée dans l'idée que je pouvais faire quelque chose auquel je ne croyais pas beaucoup, non pas parce que j'avais des doutes, mais parce que j'avais un doute beaucoup plus profond, sur l'idée qu'on peut faire quelque chose de particulier, qu'on est unique et qu'il m'a donné le sentiment que j'étais unique et qu'il m'avait choisie parce qu'il me trouvait différente, et ça confortait ma timidité et mon orgueil ».

Sur le tournage des Parapluies de Cherbourg, Catherine Deneuve rencontre le jeune réalisateur franco-polonais Roman Polanski qui vient de réaliser son premier long métrage, Le Couteau dans l'eau.  Dans Répulsion, elle incarne une jeune femme schizophrène que la répugnance envers la sexualité entraîne au meurtre. Le réalisateur et son actrice deviennent proches pendant le tournage qui a lieu à Londres. 

En 1967, l'actrice retrouve Jacques Demy pour le film musical Les Demoiselles de Rochefort dans lequel elle donne la réplique à sa sœur Françoise Dorléac autour d'une distribution internationale comprenant Gene Kelly, George Chakiris et Danielle Darrieux. Le film restera cependant longtemps un souvenir malheureux pour Catherine Deneuve en raison du décès de Françoise Dorléac, survenu peu de temps après la sortie du film.

La même année sort dans les salles Belle de jour, libre adaptation du roman éponyme de Joseph Kessel confiée à Luis Buñuel par les producteurs Hakim qui ont souhaité le voir porter à l'écran avec Catherine Deneuve dans le rôle titre. Le film relate l'histoire d'une jeune bourgeoise timide, amoureuse de son mari et apparemment frigide, qui décide, à force de rêveries sado-masochistes, de combler son oisiveté en se prostituant.

À cette époque, Catherine Deneuve joue souvent des rôles de jeunes femmes soumises aux conventions sociales. Avec Belle de jour, Catherine Deneuve incarne le fantasme de la transgression, tout en respectant prudemment les conventions sociales. Elle forge son image et trouve un impact auprès du public à une époque de transition entre classicisme et modernité, tradition et émancipation. D'abord interdit par la censure française puis autorisé au prix de coupures, Belle de jour attire plus de deux millions de spectateurs et remporte le Lion d'or à Venise.

Également en 1967, Catherine Deneuve doit faire face à la mort de sa sœur Françoise, tuée dans un accident de la route le 26 juin 1967 à l'âge de 25 ans. Sa perte représente pour Deneuve « la déchirure la plus importante de ma vie ».

À cette époque, l'actrice est vue comme « l'étoile la plus brillante du cinéma français ». Catherine Deneuve s'évertue à préserver sa vie privée, ce qui lui permet, selon le magazine Paris Match, d'augmenter « le mystère que dégage la star et de renforcer son statut et son aura ». L'actrice commence alors à susciter l'enthousiasme des studios américains. Elle participe à une superproduction au casting international, Mayerling de Terence Young, qui retrace la tragique histoire d'amour de l'archiduc Rodolphe d'Autriche et sa maîtresse Marie Vetsera. Après Brigitte Bardot et Jeanne Moreau, l'actrice est la seule star française à faire la une de Newsweek ainsi que celle de Look qui la proclame « the most beautiful woman in the world ». Elle est ensuite engagée à Hollywood pour jouer dans la comédie Folies d'avril, aux côtés de Jack Lemmon. Ces deux expériences peu convaincantes ni pour la presse, ni pour elle-même, Catherine Deneuve prend ses distances avec le cinéma américain et refuse notamment d'incarner une James Bond girl dans Au service secret de Sa Majesté. Elle accepte toutefois de tourner sous la direction d'Alfred Hitchcock dans le film d'espionnage The Short Night mais le projet, maintes fois repoussé, ne verra pas le jour et restera l'un des plus grands regrets de l'actrice.

Son ascension dans les années 1960 fait d'elle, à l'aube de la nouvelle décennie, l'une des vedettes françaises les plus célèbres, tant sur le plan national qu' international.

1970s
En 1970, elle confirme sa légitimité d'actrice avec le drame Tristana de Luis Buñuel, l'histoire d'une jeune femme recueillie par un notable de Tolède et qui finit aigrie, malade et amputée d'une jambe.

Afin de s'éloigner de l'image de femme sophistiquée et glaciale qu'elle véhicule, l'actrice se tourne vers des coproductions franco-espagnoles et franco-italiennes, facilitées par sa relation avec Marcello Mastroianni.

1980s
Catherine Deneuve inaugure la nouvelle décennie  avec l'un des plus grands succès de sa carrière, Le Dernier Métro de François Truffaut. Le Dernier Métro reçoit un accueil triomphal lors de sa sortie, avec plus de trois millions de spectateurs, et récolte dix César, dont celui de la meilleure actrice pour Catherine Deneuve.

L'image publique de Catherine Deneuve durant cette décennie est également marquée par son incarnation de Marianne. En 1985, l'actrice accepte de prêter ses traits au symbole de la République à l'issue d'un sondage auprès des Français la désignant comme la plus belle femme de France : « J'ai toujours résisté à la momification. À l'exception du buste de Marianne : j'ai trouvé ça sympathique car c'était un sondage populaire et puis la République, c'est important pour moi ».

1990s
À une époque où elle peine à trouver un scénario qui la surprenne, Catherine Deneuve est bouleversée par la lecture d'Indochine de Régis Wargnier, fresque écrite spécialement pour elle et bâtie aussi bien scénaristiquement que financièrement sur sa présence : « J’ai eu le même genre d’émotion qu’en lisant le scénario du Dernier Métro. C'était une vraie histoire romanesque, avec des relations fortes entre les personnages, située dans un pays, une époque et un contexte politique sur lesquels on vous dit des choses, sans que ces informations prennent le pas sur l’intrigue elle-même ».

Catherine Deneuve y incarne Éliane Devries qui, dans les années 1930, dirige avec fermeté une plantation d'hévéas. Alors que sa seule attache sentimentale est Camille, princesse annamite orpheline qu’elle a adoptée, les deux femmes tombent amoureuses d'un jeune officier de marine. 

Sorti en 1992, Indochine est un succès mondial considérable, avec notamment plus de trois millions d'entrées en France, et permet à Catherine Deneuve d'obtenir son second César de meilleure actrice. L'actrice, déjà très appréciée des Américains et qualifiée de « trésor national français » par le magazine Vanity Fair, est également nommée à l'Oscar pour sa performance, reconnaissance que peu d’actrices françaises ont obtenue.

Considérée dans le monde entier comme l'une des plus belles femmes et l'une des plus grandes actrices françaises de ces quarante dernières années, elle jouit d'une notoriété internationale et d'une filmographie exceptionnelle. La plupart des grands réalisateurs européens ont fait appel à elle, associant définitivement son nom à l'histoire du cinéma de la seconde moitié du xxe siècle.

L'UNESCO la choisit comme ambassadrice de la préservation du patrimoine cinématographique en 1999.
Catherine Deneuve avec sa fille Chiara Mastroianni
Catherine Deneuve avec sa fille Chiara Mastroianni
Catherine Deneuve la femme:
​

Catherine Deneuve a vécu avec le réalisateur Roger Vadim, dont elle a eu un fils, Christian (né le 18 juin 1963). Ils vivent rue Vineuse, près du Trocadéro, avant de déménager dans le Quartier latin.

Le 18 octobre 1965, elle épouse à Londres le photographe David Bailey, dont elle se sépare en 1967, mais le divorce n'est prononcé qu'en 1972. Elle vit par la suite avec Marcello Mastroianni, avec qui elle a une fille, Chiara Mastroianni(née le 28 mai 1972, elle-même actrice), puis avec l'homme d'affaires Bertrand de Labbey, qui reste son agent, et avec l'homme de médias Pierre Lescure dans les années 1980.

Catherine Deneuve vit à Paris dans le quartier Saint-Sulpice. Elle est propriétaire d'un logement dans les immeubles Walter. Elle a été aussi propriétaire d'une maison à Guainville (Eure-et-Loir), vendue en 2018.

Elle est longtemps habillée par Yves Saint Laurent, avec qui elle entretient une intense amitié, ce dernier la surnommant même son « porte-bonheur ». En janvier 2019, elle se sépare d'une partie de sa garde robe signée du créateur à l'occasion d'une vente aux enchères à Paris et sur Internet.

English

Young Catherine Deneuve
Catherine Deneuve was born Catherine Fabienne Dorléac in Paris, in a Jewish family, the daughter of French stage actors Maurice Dorléac (1901–1979) and Renée Simonot(10 September 1911, the longest living actress in the world). Deneuve has two sisters, Françoise Dorléac (1942–1967) and Sylvie Dorléac (born 14 December 1946), as well as a maternal half-sister, Danielle, whom their mother had out of wedlock in 1937 but who was later adopted by Maurice and took his surname. Deneuve was her mother's maiden name, which she chose for her stage name, in order to differentiate herself from her sisters.
Young Catherine Deneuve and her sister Françoise Dorleac
Young Catherine Deneuve and her sister Françoise Dorleac
Young Catherine Deneuve and her sister Françoise Dorleac with their mother Renée Simonot, 13 June 1996
Young Catherine Deneuve and her sister Françoise Dorleac with their mother Renée Simonot, 13 June 1996
Young Catherine Deneuve and her sister Françoise Dorleac with their mother Renée Simonot, 13 June 1996
Young Catherine Deneuve and her sister Françoise Dorleac with their mother Renée Simonot, 13 June 1996
Catherine Deneuve young jeune
Catherine Deneuve the actress:
Deneuve made her film debut with a small role in André Hunebelle's Les Collégiennes (1957) with her younger sister Sylvie Dorléac. She subsequently appeared in several films for director Roger Vadim as well as in L'Homme à femmes (1960), which caught the eye of Jacques Demy, who cast Deneuve in his 1964 musical Les Parapluies de Cherbourg, the film that brought her to stardom.

Deneuve played the cold but erotic persona, for which she would be nicknamed the "ice maiden", in Roman Polanski's horror classic Repulsion (1965), reinforcing it in Luis Buñuel's Belle de Jour (1967), and reaching a peak in Tristana (1970). Her work for Buñuel would be her most famous.
Catherine Deneuve in film Mayerling
Catherine Deneuve in film Mayerling
Further prominent films from this early time in her career included Jean-Paul Rappeneau's A Matter of Resistance (1966), Demy's musical Les Demoiselles de Rochefort (1967) (opposite her sister Françoise Dorléac), and François Truffaut's romantic thriller Mississippi Mermaid (1969). Deneuve remained active in European films during the 1960s and 1970s, though she limited her appearances in American films of the period to The April Fools (1969), a romantic comedy with Jack Lemmon, and Hustle (1975), a crime drama with Burt Reynolds. Her starring roles at the time were featured in such films as A Slightly Pregnant Man (1973) with Marcello Mastroianni and Le Sauvage (1975) with Yves Montand.

In the 1980s, Deneuve's films included François Truffaut's Le Dernier métro (1980), for which she won the César Award for Best Actress, and Tony Scott's The Hunger (1983) as a bisexual vampire, co-starring with David Bowie and Susan Sarandon, a role which brought her a significant lesbian and cult following, mostly among the gothic subculture. She made her debut film as a producer in 1988, Drôle d'endroit pour une rencontre, alongside frequent co-star Gérard Depardieu.

In the early 1990s, Deneuve's more significant roles included 1992's Indochine opposite Vincent Perez, for which she was nominated for an Academy Award for Best Actress and won a second César Award for Best Actress; and André Téchiné's two movies, Ma saison préférée (1993) and Les Voleurs (1996). In 1997, Deneuve was the protagonist in the music video for the song N'Oubliez Jamais sung by Joe Cocker. In 1998 she won acclaim and the Volpi Cup at the Venice Film Festival for her performance in Place Vendôme. In the late 1990s, Deneuve continued to appear in a large number of films such as 1999's five films Est-Ouest, Le temps retrouvé, Pola X, Belle maman, and Le Vent de la nuit.

In 2005, Deneuve published her diary A l'ombre de moi-meme ("In My Own Shadow", published in English as Close Up and Personal: The Private Diaries of Catherine Deneuve); in it she writes about her experiences shooting the films Indochine and Dancer in the Dark.

In 2008, she appeared in her 100th film, Un conte de Noël.

In 2000, a Golden Palm Star on the Palm Springs, California, Walk of Stars was dedicated to her.

​In 2013, she was honored for her lifetime achievement at the 26th European Film Awards.

In 2015, she received the Lifetime Achievement Golden Orange Award from International Antalya Film Festival, Turkey.

In 2020, The New York Times ranked her #21 in its list of the 25 Greatest Actors of the 21st Century.
Catherine Deneuve model for Chanel No.5 perfume
Catherine Deneuve model for Chanel No.5 perfume
Catherine Deneuve model for Chanel No.5 perfume
Catherine Deneuve model for Chanel No.5 perfume
Catherine Deneuve with French couturier and fashion designer Yves Saint Lawrent
Catherine Deneuve with French couturier and fashion designer Yves Saint Lawrent
Catherine Deneuve with French couturier and fashion designer Yves Saint Lawrent
Catherine Deneuve with French couturier and fashion designer Yves Saint Lawrent
Catherine Deneuve with French couturier and fashion designer Yves Saint Lawrent
Catherine Deneuve with French couturier and fashion designer Yves Saint Lawrent
Catherine Deneuve the model:
Deneuve appeared nude in two Playboy pictorials in 1963 and 1965. Her image was used to represent Marianne, the national symbol of France, from 1985 to 1989. As the face of Chanel No. 5 in the late 1970s, she caused sales of the perfume to soar in the United States – so much so that the American press, captivated by her charm, nominated her as the world's most elegant woman. In 1983, American Home Products retained her to represent their cosmetics line and hired world-renowned photographer Richard Avedon to promote its line of Youth Garde cosmetics, for which she famously proclaimed, "Look closely. Next year I will be 40."

She is considered the muse of designer Yves Saint Laurent; he dressed her in the films, Belle de Jour, La Chamade, La sirène du Mississipi, Un flic, Liza and The Hunger. In 1992, she became a model for his skincare line.

In 2001, she was chosen as the new face of L'Oréal Paris.

In 2006, Deneuve became the third inspiration for the M•A•C Beauty Icon series and collaborated on the colour collection that became available at M•A•C locations worldwide in February that year.

In 2007, Deneuve began appearing in the new Louis Vuitton luggage advertisements.

In March 2013, Deneuve was listed as one of the fifty best-dressed over 50s by the Guardian.

In July 2017, Deneuve appeared in a video campaign for Louis Vuitton entitled Connected Journeys, celebrating the launch of the brand's Tambour Horizon smartwatch.
Picture
Catherine Deneuve the entrepreneur and philanthropist:
In 1986, Deneuve introduced her own perfume, Deneuve. She is also a designer of glasses, shoes, jewelry and greeting cards.

In 1994, Catherine Deneuve was appointed UNESCO Goodwill Ambassador for the Safeguarding of Film Heritage until her resignation on 12 November 2003.

Throughout her life, Deneuve has donated money to various organizations and causes, such as Amnesty International, The Climate Project.
She has also been involved with various charities in the fight against AIDS, cancer as well as children's welfare, such as Children Action, Children of Africa, Orphelins Roumains and Reporters Without Borders.
​
Catherine Deneuve Jeune young 1970s
Catherine Deneuve young jeune
Catherine Deneuve with French director Roger Vadim
Catherine Deneuve with French director Roger Vadim
Catherine Deneuve with Italian actor Marcello Mastroianni
Catherine Deneuve with Italian actor Marcello Mastroianni
Catherine Deneuve with Italian actor Marcello Mastroianni
Catherine Deneuve with Italian actor Marcello Mastroianni
Catherine Deneuve the woman:
Deneuve speaks fluent French, Italian and English and has some knowledge of Spanish, though she does not speak the language fluently. Her hobbies and passions include gardening, drawing, photography, reading, music, cinema, fashion, antiques and decoration. According to a 1996 article published by The New York Times, Deneuve is a practicing Roman Catholic.

Deneuve has been married only once: to photographer David Bailey from 1965 to 1972, though they separated in 1967. She has lived with director Roger Vadim, actor Marcello Mastroianni, cinematographer Hugh Johnson, and Canal+ tycoon Pierre Lescure.

Deneuve has two children: actor Christian Vadim (born 18 June 1963), from her relationship with Roger Vadim, and actress Chiara Mastroianni (born 28 May 1972), from her relationship with Marcello Mastroianni. She has five grandchildren.

Deneuve has not had a public relationship since her breakup with Lescure in 1991. They remain friends, and Deneuve's children consider him their stepfather. According to Gala, in late 2019 Deneuve relied on Lescure while she recuperated from a stroke.

Throughout her 20s and 30s, Deneuve reportedly dated actors Sami Frey, Clint Eastwood, Franco Nero, Burt Reynolds, and John Travolta as well as directors Roman Polanski, Jerry Schatzberg and Francois Truffaut, talent agent Bertrand de Labbey, singer Serge Gainsbourg and TV host Carlos Lozano. While most of her confirmed liaisons have been with much older men, Lozano was 19 years her junior, and in his late teens when he and Deneuve were involved in the early 1980s.

A 2020 biography of Johnny Hallyday by Gilles Lhote claims that the singer maintained a carefully hidden, 56-year affair with Deneuve that started when they were teenagers in 1961 and continued until Hallyday's death in 2017.

In recent decades, Deneuve's lack of a boyfriend of record – in combination with the fact that she's kissed women in five films – has prompted speculation about her sexual orientation, which she acknowledged in a 2002 interview with Knack magazine: "Now that people know nothing about my private life, they start guessing: is there still a man in her life and who is he then? When they see me two or three times with a female friend they say: we've always known that. Well, they can enjoy it to their heart's content."  In 2006, Deneuve told The Daily Telegraph that she was in a relationship, but would not disclose the name of her partner.

On 6 November 2019, BBC News reported that Deneuve suffered a mild stroke and was recuperating in a Paris hospital. Despite the health scare, there was no damage to her motor functions. Five weeks later, she was released from the hospital and spent the remainder of 2019 recuperating at her Paris home.

Deneuve started smoking in 1960 at age 16, and has been known to smoke up to three packs a day. She quit in 1985 with the aid of hypnotherapy, but started again in 1996. In 2020, her friend Juliette Binoche told Vanity Fair that Deneuve has stopped smoking since the recent stroke.
FIGURE
Catherine Deneuve, elegancepedia

Height / Taille / Altezza / Alto / Größe / 高さ / 高度:  5ft 6inch / 168cm                
​
Weight / Poids / Peso / Gewicht / 重量:  61kg / 135 pounds

Chest / Poitrine / Busto / Pechos / Brustumfang  / バスト  / 胸围
34inch / 86cm

Waist / Taille / Vita / Talle / Taillenweite  /ウエスト周囲  / 腰围:
 27inch /68 cm

Hip / Bassin / Fianchi / Caldera / Hüftumfang / 股関節周囲  /   臀围 :
35inch / 89cm

Dress size / Taille / Taglia / Talla / Kleidergröße / 服のサイズ / 尺碼:UK / EU / US 6 

Shoe size / Chaussure / Calzature / Calzado / Schuhgröße / 靴のサイズ / 鞋码:  ​EU / US 8.5
Wardrobe

The designers and labels

​​Clothing:
Shoes:​
Handbags:​
Jewellery:​


Gloves:​

Wardrobe highlights

sTYLE influence
​
LIFESTYLE
​

Houses

  • Main residence

people related to
Catherine Deneuve With Roger Vadim, ex partner
Catherine Deneuve with Marcello Maistroianni
Catherine Deneuve with David Bailey
further interest

Articles

Picture
Catherine Deneuve biography on newwavefilm.com


Books



Videos

Documentaries/Documentaires
French: Complément d'enquête. Catherine Deneuve : la demoiselle insoumise - 30 août 2018 (France 2)

Interviews/Entretiens
French: Radioscopie - Catherine Deneuve (1973)
French: Gros plan sur Catherine Deneuve (1980) avec Christian Defaye
English: Catherine Deneuve At The National Film Theatre (1983)
French: Catherine Deneuve - Indochine (1992) par Christian Defaye
English: Catherine Deneuve interview on Luis Buñuel's Belle de Jour (1995)

​
English: Catherine Deneuve - Charlie Rose, 1996

Websites

Fansite: toutsurdeneuve.free.fr
back to top
HOME PAGE/ICON/
Alain Delon/Audrey Hepburn/Bernard Arnault/JKO/Gianni Agnelli/Diana Princess of Wales/Edward VIII Duke of Windsor/Grace Kelly/Maria Callas/Sophia Loren/Catherine Deneuve/Catherine Middleton/Brigitte Bardot
Support Us

    Your questions and suggestions

Submit

LEGAL: All written contents are either original and copyrighted or free of copyrights, all images are sourced from internet for entertainment and educational purpose only, and are or will be credited properly whenever possible, and if you are owner of any photos on this site and wish us to remove them or credited more correctly, please let me know. Thank you.
Copyright © elegancepedia
  • HOME
  • ICON
  • PEOPLE
  • MODE
  • Culture
    • Film & TV >
      • Charade 1963 screenplay
    • Book
    • Chanson
    • Music
  • ELOG